افزایش قیمت کلزا

نظرات - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از احتمال تغییر قیمت خرید تضمینی کلزا خبر داد.
نظرات - رئیس خانه کشاورز گلستان با بیان اینکه امروز در شورای قیمت گذاری قیمت جدید کلزا مصوب می شود، گفت: مابه التفاوت قیمت قدیم و جدید کلزا به کشاورزانی که محصول خود را با قیمت 15 هزار تومان به دولت تحویل دادند پرداخت خواهد شد.
قیمت جدید خرید تضمینی کلزا و سویا اعلام شد - صفحه مربوط به اخبار نرخ تضمینی کلزا
اخبار مرتبط - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با پیگیری‌هایی که با مسئولان ذی‌ربط داشته‌ایم مقرر شده است مابه‌التفاوت قیمت کلزا به کشاورزان پرداخت شود.
لزوم تسریع در تعیین قیمت کلزا در شورای قیمت‌گذاری | فارس من
واردات ۳/ ۳میلیون تنی روغن و دانه‌های روغنی در سال ۱۳۹۹ - ایران یکی از واردکنندگان بزرگ دانه‌های روغنی و روغن خام در جهان است. دانه کلزا از جمله محصولاتی است که در صورت تولید در داخل کشور، وابستگی به واردات دانه‌های روغنی و روغن خام را کاهش می‌دهد. با وجود افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در ابتدای سال جاری، نرخ خرید تضمینی کلزا افزایش نیافته است که این موضوع باعث کاهش میزان تولید کلزا طی سال‌های آینده خواهد شد. روغن‌ها یکی از بخش‌های مهم در تامین امنیت غذایی است. این بخش به دلیل وابستگی گسترده به واردات دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی، یکی از بخش‌های آسیب‌پذیر به شمار می‌رود. طبق آمار گمرک در سال ۱۳۹۹ بیش از 3/ 3 میلیون تن انواع دانه روغنی و روغن خوراکی به ارزش 1/ 2 میلیارد دلار وارد کشور شده است. این میزان واردات در شرایطی که ایران قابلیت‌های فراوانی در تولید انواع محصولات کشاورزی دارد، توجیه منطقی ندارد.
خرید تضمینی چهار هزار و 200 تن گندم
گفت و گو - نرخ خرید تضمینی کلزا افزایش می‌یابد - دهقان نیوز وب سایت خبری مستقل کشاورزان جمهوری اسلامی ایران اخبار روز کشاورزان
گفت و گو - احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا تا 18500 تومان - دهقان نیوز وب سایت خبری مستقل کشاورزان جمهوری اسلامی ایران اخبار روز کشاورزان
پرداخت مابه التفاوت نرخ خرید تضمینی کلزا به کلزاکارانی که پیش از این محصول خود را به قیمت 15 هزار تومان به دولت فروخته اند، از فردا آغاز می شود. - به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از صدا و سیما‏، - پرداخت مابه التفاوت قیمت کلزا به کشاورزان؛ از فردا روند پرداخت مابه التفاوت نرخ خرید تضمینی کلزا به کلزاکارانی که پیش از این محصول خود را به قیمت هزار تومان به دولت فروخته اند، از فردا آغاز می شود. - ، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از افزایش قیمت خرید کلزا خبر داد.
برچسب‌ها - گرگان- یوسفی، نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: اگر قیمت خرید کلزا و دانه های روغنی واقعی شود، کشاورزان سطح بیشتری از مزارع خود را به کشت کلزا اختصاص می دهند و به این ترتیب کشور خودکفا می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان ۱۱ هزار تن از میزان پیش‌بینی شده فراتر رفت و به رقم خیره کننده ۷۶هزار و ۵۰۰ تن رسید.
قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا 10 درصد افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری هر کیلوگرم هزار و 270 تومان و نرخ خرید تضمینی کلزا را هر کیلوگرم دو هزار و 530 تومان تصویب و ابلاغ شد. محمدمهدی قاسمی افزود: امسال 2 هزار و 40 تن کلزا و 800 هزار تن گندم مازاد بر مصرف به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد. دولت در سال زراعی گذشته، گندم را به قیمت هر کیلوگرم هزار و 155 تومان از کشاورزان خریداری کرد. به گفته وی، سالانه حدود 11 میلیون تن محصول کشاورزی در استان فارس تولید می شود. / د
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:قیمت کلزا و سویا و دانه های روغنی متناسب با هزینه های کاشت، داشت و برداشت و نرخ های جهانی این محصولات، تعیین شود.
معاون وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای اصلاح نرخ خرید تضمینی کلزا جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.
وزیر جهاد کشاورزی شورای قیمت‌گذاری خرید تضمینی را وتو کرد، به‌رغم افزایش قیمت خرید تضمنی گندم در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰،