واردات محصولات کشاورزی

دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی تحليل ساختار واردات محصولات کشاورزي ايران با تاکيد بر بي ثباتي نرخ ارز (کاربرد روش EGARCH و VECM)
دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی تدوين الگوي واردات محصولات کشاورزي ايران
اصولا یکی از منابع درآمد یک کشور صادرات محصولات کشاورزی و یا واردات انواع محصولات زراعی و نیز محصولات کشاورزی می باشد. در کشور ما نیز به دلیل برخورداری از منابع غنی کشاورزی و سایر محصولات زراعی همچنان روند صادرات این محصولات تداوم پیدا کرده است.
نظر شما - تجارت محصولات کشاورزی و غذایی طی فصل نخست سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴.۶ میلیارد دلار بوده که از این مقدار، حدود ۱.۲ میلیارد دلار را صادرات و تقریباً ۳.۴ میلیارد دلار را واردات تشکیل داده است.
بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، در ۴ ماه نخست امسال از ۱۰ قلم عمده وارداتی به کشور ۶ قلم آن محصولات کشاورزی بوده است.
تبلیغات متنی - بازگشت محموله‌های صادراتی محصولات کشاورزی ایران از اخباری است که در این چند هفته اخیر به‌ کرات منتشر می‌شود. موضوعی که نه تنها خسارت سنگینی را به تولیدکننده و صادرکننده وارد کرده، شائبه‌های زیادی را در خصوص سلامت مردمی که مصرف‌کننده همیشگی این محصولات هستند، مطرح می‌کند.
نظرات - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تشریح مفاد مختلف طرح امنیت غذایی مجلس بر ضرورت کاهش واردات محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: میزان تولید کننده‌ روستایی کاهش و سن آنها افزایش پیدا کرده است.
روسیه به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های بهداشتی و نقش برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال، فلفل سیر را از سوی ترکیه، تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در نامه به رئیس‌جمهور درخواست کرده با اتخاذ سیاست اقدام متقابل، واردات موز و دیگر محصولات کشاورزی از هند را تا اطلاع ثانوی در واکنش به تعلیق صادرات کیوی به این کشور ممنوع کند.
بخشنامه واردات محصولات کشاورزی و دامی از محل کشت فرازمینی - قوانین و مقررات واردات بخشنامه شماره ١٤٠٠/١١٠٩٩١١ مورخ ١٤٠٠/٠٨/٢٢ سازمان گمرک
روسیه فلفل‌های وارداتی ایران را مرجوع کرد، رسانه‌های حکومتی می‌گویند کار «رژیم صهیونیستی» است - رضا نورانی، رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران، از ممنوعیت واردات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه خبر داد و گفت: «فدراسیون روسیه در نامه‌ای به رئیس گمرک داغستان، تاکید کرده است که واردات فلفل از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استانداردهای بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود». به گفته رضا نورانی، روسیه فلفل وارداتی از ایران را با ادعای‌ نداشتن گواهینامه باقیمانده سموم کشاورزی، مرجوع
تولید صادرات محور محصولات کشاورزی - موانع اصلی در صادرات محصولات کشاورزی در ایران ☀☀☀☀ یکی دیگر از موانع صادرات محصولات کشاورزی این است که صادر کننده با توجه به