ایران و تجارت

تعمیرات ایسیو - ایران تجارت درج آگهی رایگان در زمینه آپارتمان، زمین، ویلا، خودرو نیازمندیهای کامپیوتر و موبایل، آموزش، استخدام، شهرک های صنعتی و مشخصات فنی خودروها
دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسي جايگاه ايران در تجارت بين المللي: يک رهيافت شبکه
در دهة گذشته، بسیاری از مطالعات کاربردی مشترک در زمینة سیستم‏های اقتصادی- اجتماعی با استفاده از تحلیل‏های شبکه‏ای انجام یافته است. در این گونه مطالعات، ارتباطات تجاری را می‏توان شبکه‌ای تلقی کرد که کشورها رئوس آن‌اند و رابطه‏های تجاری بین کشورها نقش یال‏های این رئوس را بازی می‏کنند. در مطالعة حاضر سعی شده است ساختار شبکة جهانی صادرات و واردات کالا برای 104 کشور در هر یک از سال‏های 2000، 2005، 2010 و 2011 بررسی و با استفاده از مفاهیم شبکه‏ها، توپولوژی و ویژگی این شبکه‏ها محاسبه شود. سپس، شاخص‏های شبکه برای ایران، به عنوان عضوی از آن‌ها، محاسبه شود و سپس با کشورهای مهم مقایسه شود. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده، کلیة شبکه‏های تشکیل‌شده در همة سال‏ها دارای توزیع پاور و ضریب خوشه‏بندی بالا بوده‌اند. نتایج مطالعات قبلی پیچیده‌بودن شبکة جهانی تجارت را تأیید می‏کند. همچنین، نتایجِ شاخص مرکزیت میانی نشان می‏دهد که ایران در همة سال‏های مطالعه‌شده کشوری تأثیرگذار در شبکة تجارت نبوده است و برخلاف کشو...
نبود استراتژی جامع برای توسعه صادرات - فارغ از مسائل عمده و اثرگذار مانند تحریم و ... عوامل متأثر بر روابط تجاری ایران به‌ویژه در عرصه صادرات، زنجیره‌ای از عوامل کوتاه‌مدت و بلندمدت و ساختاری است.
توسعه روابط تجاری دوجانبه در منطقه - فعالان اقتصادی با بررسی روند رو به رشد توسعه روابط تجاری دوجانبه در منطقه، نسبت به غفلت ایران از این موضوع هشدار دادند. به اعتقاد آنها، توجه به تحولات اقتصادهای پیرامونی ایران از حیث حجم انبوه موافقت‌نامه‌های تجاری اهمیت دارد و اگر به‌صورت بلندمدت برای توسعه روابط اقتصادی فکری نکنیم، بیش از گذشته ایزوله می‌شویم و فرصت‌های بالقوه نیز از دست خواهد رفت.
1 افزایش تجارت ایران با اروپا؛ از آلمان تا سوئیس - آمارهای بین‌المللی نشان از افزایش ۷۰ درصدی قیمت و ۴۰ درصدی حجم نفت صادراتی ایران در سال گذشته میلادی خبر می‌دهد. صادرات غیرنفتی ایران نیز هم‌پای نفت بصورت چشمگیری افزایش یافته است.
رشد صادرات نفت ایران سال 2023 اتفاق خواهد افتاد
سازمان توسعه تجارت ایران فرمانده تجارت خارجی خواهد شد/تقویت صنعت نمایشگاهی در راستای توسعه بازار و تجارت/توسعه تجارت و صنعت نمایشگاهی با دیدگاه‌های نو و دانش‌بنیان - صفحه نخست
مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان تلاش می‌کنند با پیوستن به پیمان‌های چندجانبه منطقه‌ای و تفاهم‌های دوجانبه با کشورهای همسایه، سهم بیشتری از تجارت با این کشورها به‌دست آورند.
تجارت ایران و آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 55 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 15 میلیون دلار رسید.
دستمزد ۱۴۰۱ کارگران چه تغییراتی می‌کند؟ - اخبار به‌روز، تحلیل‌های کارشناسانه و آموزش‌‌های مفید در اقتصاد و تجارت را از وب‌سایت و کانال‌های مختلف تجارت‌نیوز دنبال کنید.
در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد: - عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: ایران باید به نقش محوری خود در تجارت با کشورهای همسایه برگردد راهی نیست جز اینکه بر توسعه تجارت و صادرات با این کشورها تامل شود.
مسئولان تجاری در ایران می‌گویند، حجم تجارت ایران و سوییس در سال جاری رشدی ۱۰۰ درصدی داشته. از سوی دیگر طبق گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا، در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ حجم تجارت ایران و ۲۷ کشور اروپایی ۷ درصد رشد داشته است.
علم سنجی و رتبه بندی مقاله - دانلود و دریافت مقاله جایگاه ایران در سازمان جهانی تجارت
آخرین اخبار - یک هیات تجاری و بازاریابی ایرانی برای حضور در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قطر به این کشور اعزام می‌شود.
ایران سهم بیشتری از تجارت همسایه‌ها می‌خواهد. این یک راهبرد در دیپلماسی اقتصاد ایران است. مقامات سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کنند با پیوستن به پیمان‌های چندجانبه منطقه‌ای و تفاهم‌های دوجانبه با کشورهای همسایه، سهم بیشتری از تجارت با این کشورها به‌دست آورند. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین
دسته بندی ها - نیازمندیهای تجارت ایران درج اگهی و تبلیغات اینترنتی ویژه تجارت ایران و طلایی نقره ای برنزی ستاره دار رایگان ثبت کنیدودربانک مشاغل اصناف ایران 24 ساعته دیده شوید
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: سفر رئیس‌جمهوری به روسیه اتفاق خوبی را برای اقتصاد به همراه دارد که توسعه و تسهیل تجارت یکی از آن‌ها است.